Publicitate

Cu ajutorul publicității, Google și numeroase alte site-uri și servicii pe care le folosiți continuă să fie gratuite. Ne străduim să ne asigurăm că anunțurile sunt sigure, nederanjante și cât mai relevante. De exemplu, nu veți vedea anunțuri pop-up pe Google, iar anual închidem conturile a sute de mii de editori și advertiseri care ne încalcă politicile. Aici sunt incluse anunțurile care conțin programe malware, cele pentru produse contrafăcute sau cele care încearcă să vă folosească în mod abuziv informațiile cu caracter personal.

Cum utilizează Google cookie-urile în publicitate

Cu ajutorul cookie-urilor, publicitatea este mai eficientă. Fără cookie-uri, este mai dificil ca un advertiser să se adreseze publicului său sau să afle câte anunțuri au fost afișate și câte clicuri s-au înregistrat.

Numeroase site-uri web, de exemplu, site-urile de știri și blogurile, colaborează cu Google pentru a afișa anunțuri utilizatorilor. În colaborarea cu partenerii, se pot utiliza cookie-uri din mai multe motive. De exemplu, pentru a evita afișarea la nesfârșit a aceluiași anunț, pentru a detecta și a opri frauda prin clicuri și pentru a afișa anunțuri care pot fi mai relevante (cum ar fi anunțurile afișate în funcție de site-urile web pe care le-ați accesat).

O înregistrare a anunțurilor pe care le difuzăm este stocată în jurnalele noastre. Aceste jurnale de server includ de obicei solicitarea web, adresa IP, tipul de browser, limba browserului, data și ora solicitării, precum și unul sau mai multe cookie-uri care pot identifica browserul în mod exact. Stocăm aceste date din mai multe motive, dintre care cele mai importante sunt îmbunătățirea serviciilor și păstrarea securității sistemelor noastre. Anonimizăm aceste date de jurnal eliminând o parte din adresa IP (după 9 luni) și informațiile asociate cookie-urilor (după 18 luni).

Cookie-urile noastre pentru publicitate

Pentru a ne ajuta partenerii să-și gestioneze anunțurile și site-urile, oferim numeroase produse, inclusiv AdSense, AdWords, Google Analytics și diverse servicii DoubleClick. Când accesați o pagină sau vedeți un anunț care folosește unul dintre aceste produse, fie într-unul dintre serviciile Google, fie pe alte site-uri sau aplicații, este posibil ca în browserul dvs. să fie trimise diferite cookie-uri.

Acestea pot fi setate de pe câteva domenii diferite, inclusiv de pe google.com, doubleclick.net, googlesyndication.com, googleadservices.com sau de pe domeniul site-urilor partenerilor noștri. În cazul unora dintre produsele noastre de publicitate, partenerii noștri pot să folosească și alte servicii în asociere cu acestea (de ex., un serviciu de măsurare și de raportare cu privire la anunțuri), iar aceste servicii pot crea propriile cookie-uri în browser. Aceste cookie-uri vor fi setate din domeniile lor.

Aflați mai multe detalii despre tipurile de cookie-uri folosite de Google și despre partenerii noștri, precum și despre modul în care le folosim.

Cum puteţi controla cookie-urile pentru publicitate

Puteți să folosiți Setările pentru anunțuri pentru a stabili ce anunțuri Google vi se afișează și pentru a renunța la Personalizarea anunțurilor. Chiar dacă renunțați la Personalizarea anunțurilor, se pot afișa în continuare anunțuri pe baza unor factori ca locația aproximativă indicată de adresa IP, tipul de browser și termenii de căutare.

De asemenea, puteți gestiona cookie-urile multor companii, folosite pentru publicitatea online, cu ajutorul instrumentelor dedicate exprimării opțiunii consumatorilor, create în baza programelor cu autoreglementare din numeroase țări, cum ar fi pagina opțiuni aboutads.info din S.U.A. sau Your Online Choices din Europa.

Aveţi şi opţiunea să gestionaţi cookie-urile din browserul web.

Alte tehnologii utilizate în publicitate

Sistemele de publicitate Google pot utiliza alte tehnologii, inclusiv Flash și HTML5, pentru funcții precum afișarea formatelor de anunțuri interactive. Putem utiliza adresa IP, de exemplu, pentru a identifica locația dvs. generală. De asemenea, putem selecta anunțurile în funcție de informațiile despre computerul sau dispozitivul pe care îl utilizați, de exemplu, modelul de dispozitiv, tipul de browser sau senzorii din dispozitiv, cum ar fi accelerometrul.

Locația

Produsele publicitare Google pot să primească sau să deducă informațiile despre locația dvs. din diferite surse. De exemplu, se poate folosi adresa IP pentru a vă stabili locația aproximativă, dispozitivul mobil poate transmite locația dvs. exactă, se poate deduce locația din interogările de căutare, iar site-urile sau aplicațiile pe care le folosiți pot trimite informații despre locația dvs. Google folosește informațiile despre locație în produsele sale publicitare pentru a deduce informații demografice, pentru a îmbunătăți relevanța anunțurilor afișate, pentru a măsura performanța anunțurilor și pentru a raporta statistici agregate advertiserilor.

Identificatorii de publicitate pentru aplicațiile mobile

Pentru a difuza anunțuri în cadrul serviciilor fără cookie-uri (de exemplu, în aplicațiile mobile), Google poate să folosească tehnologii care îndeplinesc funcții similare cu cele ale cookie-urilor. Uneori, Google conectează identificatorul folosit pentru publicitate în aplicațiile mobile cu un cookie publicitar de pe același dispozitiv, pentru a coordona anunțurile din aplicațiile mobile și din browserul mobil. Acest lucru se poate întâmpla, de exemplu, când vedeți un anunț în cadrul unei aplicații care lansează o pagină web în browserul mobil. Acest lucru ne ajută să îmbunătățim rapoartele oferite advertiserilor privind eficiența campaniilor lor.

Pentru a renunța la anunțurile personalizate în aplicațiile de pe dispozitivul mobil, urmați instrucțiunile de mai jos.

Android

  1. Găsiți Setările Google în una dintre aceste locații (în funcție de dispozitiv):
    1. o aplicație separată numită Setări Google;
    2. în aplicația Setări principală, derulați în jos și atingeți Google.
  2. Atingeți Anunțuri
  3. Activați opțiunea Renunțați la anunțurile bazate pe interese

iOS

Dispozitivele cu iOS folosesc Identificatorul de publicitate Apple. Pentru a afla mai multe despre opțiunile dvs. privind utilizarea acestui identificator, accesați aplicația Setări pe dispozitivul dvs.

Cum se stabilește ce anunțuri Google se afișează?

Anunțul afișat este ales în urma multor decizii.

Uneori, anunțul afișat este bazat pe locația dvs. actuală sau anterioară. De obicei, adresa IP este un bun indicator al locației aproximative. Astfel, este posibil ca pe pagina de pornire YouTube.com să vedeți un anunț care promovează un film care urmează să se lanseze în țara dvs. Sau pentru o căutare după termenul „pizza” se pot afișa rezultate pentru localuri din orașul dvs. care servesc pizza.

Uneori, anunțul pe care îl vedeți este bazat pe contextul unei pagini. Dacă vă uitați la o pagină cu sfaturi despre grădinărit, este posibil să vedeți anunțuri pentru echipament de grădinărit.

Uneori, se poate afișa un anunț pe web bazat pe activitatea dvs. în aplicații sau în serviciile Google, un anunț în aplicație bazat pe activitatea dvs. pe web sau un anunț bazat pe activitatea dvs. pe alt dispozitiv.

Uneori, anunțul pe care îl vedeți pe o pagină este difuzat de Google, dar este selectat de altă companie. De exemplu, poate v-ați înregistrat pe site-ul unui ziar. Din informațiile pe care le-ați specificat pe site-ul ziarului, acesta poate decide ce anunțuri să vi se afișeze și poate să folosească produsele de difuzare a anunțurilor Google pentru a prezenta anunțurile respective.

Este posibil să vedeți anunțuri și în produsele și în serviciile Google, inclusiv în Căutarea Google, pe Gmail sau pe YouTube, pe baza informațiilor (cum ar fi adresa de e-mail) comunicate advertiserilor, pe care aceștia le-au transmis mai departe către Google.

De ce se afișează anunțuri Google pentru produse la care m-am uitat?

Este posibil să se afișeze anunțuri pentru produse la care v-ați uitat anterior. Să presupunem că accesați un site care vinde crose de golf, dar nu cumpărați crosele respective la prima vizită. Proprietarul site-ului poate dori să vă încurajeze să reveniți și să finalizați achiziția. Google oferă servicii cu ajutorul cărora operatorii site-urilor pot să direcționeze anunțurile către persoanele care le-au vizitat paginile.

Pentru aceasta, Google fie citește un cookie aflat deja în browser, fie plasează un cookie în browser când accesați un site despre golf (presupunând că browserul permite acest lucru).

Când vizitați alt site care colaborează cu Google, care poate să nu aibă nicio legătură cu golful, este posibil să vedeți anunțuri pentru respectivele crose de golf. Acest lucru se întâmplă pentru că browserul trimite același cookie la Google. La rândul său, Google poate să folosească cookie-ul respectiv pentru a difuza un anunț care vă încurajează să cumpărați acele crose de golf.

Ulterior, când căutați crose de golf pe Google, se pot afișa anunțuri personalizate pe baza site-ului de golf pe care l-ați accesat.

Avem restricții în privința acestui tip de anunțuri. De exemplu, Google nu permite advertiserilor să selecteze un public în baza informațiilor sensibile, cum ar fi cele care privesc starea de sănătate sau convingerile religioase.

Aflați mai multe despre anunțurile Google.